„Rólad Van szó!” NTP-MTI-13-0124 pályázat megvalósulása

A Befogadó program 6 hetes képzési modulja

 Tanext Akadémia Szakközépiskola

Szakiskola és Speciális Szakiskola

1107. Budapest Üllői út 132. 

 

A "Rólad van szó" - Befogadó Program a TANEXT AKADÉMIÁBA jelentkező fiatalok elsődleges megjelenési lehetősége. A programban eltöltött idő ad lehetőséget a szakma és vizsgakövetelményekben megjelenő szociális kompetencia terület fejlesztésére. Az itt eltöltött hat hétben (mely a tanulói egyéni igényeknek megfelelően módosulhat) a következő célok megvalósítására törekszünk:

• Tanuló megismerése (Helyzetelemzés) – kompetenciák, erősségek (tehetségek), elvárásai, tantárgyi érzelmi térkép, tanulási stílusa, módszere
• Esély, biztonság adása – megérkezés, önbizalom, elköteleződés az intézmény mellett
• Oktatásba integrálás, illesztés - közösség, mentor, kortárs

A program legfontosabb elve a személyes figyelem, melyben a fiatal lehetőséget kap megmutatni önmagát, biztosítjuk önkifejezését, elvárjuk felelősségvállalását, létrejön a hatalom megosztása pedagógus és diák között.

Feladataink a szakmatanuláshoz szükséges kompetenciákat erősítő légkör létrehozásában:
• A korábbi iskolai kudarcaikat felülírni
• Az iskolával szembeni ellenérzéseiket enyhíteni,
• Érdeklődésüket felkelteni, motivációt erősíteni
• A személyiségükkel kapcsolatos devalvált értékrendet korrigálni
• Megerősíteni azt az értékrendet, mely a saját céljaik megvalósításához elengedhetetlen
• Támogatni a közösségi értékrend kialakítását
• Tudatosítani azt, hogy a közösség támogató ereje, a kooperáció segítségükre van

A megváltozott napirend (nyitó és záró-kör), változatos szakmai módszertan (projekt, filmelemzés, szerepjátékok, stb) , a folyamatosan jelenlévő reflexív pedagógiai eszközök (portfolió, egyénizés, kétirányú visszajelzések) biztosítják a program sikerességét. A program bevezetése (pilot)2014. október elsején indult, jelenleg két csoport iskolába integrálásának tapasztalatait értékeljük. Ezzel a tudással és beavatkozásokkal kezdjük meg  2014 február 24-én az új Befogadó Programot, mely napi 2+4 tanóra tartamban 6 héten kersztül fejleszti fiataljainkat a szakmatanuláshoz szükséges kompetenciák területén is.

A pályázati munka keretében történnek meg a  diagnosztizáló mérések, melyet a Segít7ek csoport végez. A csoport két tanári vezetés mellett dolgozik, így folyamatos csoport munka mellett egyéni fejlesztések is lehetségesek ugyanazon foglalkozáson belül. A nyitó- és zárókör ráhangoló és visszajelző funkcióval működik, melyben a fiatalok közvetlenül is megtapasztalják a "Rólad van szó" elvet. Alkalmazott módszerek:tanítási időn belüli dupla tanóra keretek, illetve küldő helyszínes foglalkozások- kirándulás, múzeum látogatás
Szervezeti forma: Kompetenciafejlesztő foglalkozás sorozat
A hat hét tematikája:
1. hét "Ez én vagyok" önismeret Önbizalom és a hatékony önérvényesítés képessége
2. hét "Veled vagy nélkülem?" Szakmatanuláshoz szükséges priorizált kompetenciák : Együttműködés Normák, szabályok betartása
3. hét "Beszélj velem! A te mondatod és az én érzésem." Szakmatanuláshoz szükséges priorizált kompetenciák : kommunikáció
4. hét "Veszekedés vagy konfliktus?" Szakmatanuláshoz szükséges priorizált kompetenciák konfliktus kezelés, társas készségek
5. hét "Te is más vagy, én sem vagyok más" Szakmatanuláshoz szükséges priorizált kompetenciák : Tolerancia, önérvényesítés
6. hét "Ez leszek, ha nagy leszek!" Szakmatanuláshoz szükséges priorizált kompetenciák : életpálya építési kompetenciák

A "Rólad van szó" - Befogadó Program a TANEXT AKADÉMIÁBA jelentkező fiatalok elsődleges megjelenési lehetősége. A programban eltöltött idő ad lehetőséget a szakma és vizsgakövetelményekben megjelenő szociális kompetencia terület fejlesztésére.

Az itt eltöltött hat hétben (mely a tanulói egyéni igényeknek megfelelően módosulhat) a következő célok megvalósítására törekszünk:
• Tanuló megismerése (Helyzetelemzés) – kompetenciák, erősségek (tehetségek), elvárásai, tantárgyi érzelmi térkép, tanulási stílusa, módszere .
• Esély, biztonság adása – megérkezés, önbizalom, elköteleződés az intézmény mellett
• Oktatásba integrálás, illesztés - közösség, mentor, kortárs
A program legfontosabb elve a személyes figyelem, melyben a fiatal lehetőséget kap megmutatni önmagát, biztosítjuk önkifejezését, elvárjuk felelősségvállalását, létrejön a hatalom megosztása pedagógus és diák között.


Feladataink a szakmatanuláshoz szükséges kompetenciákat erősítő légkör létrehozásában:
• A korábbi iskolai kudarcaikat felülírni
• Az iskolával szembeni ellenérzéseiket enyhíteni,
• Érdeklődésüket felkelteni, motivációt erősíteni
• A személyiségükkel kapcsolatos devalvált értékrendet korrigálni
• Megerősíteni azt az értékrendet, mely a saját céljaik megvalósításához elengedhetetlen
• Támogatni a közösségi értékrend kialakítását
• Tudatosítani azt, hogy a közösség támogató ereje, a kooperáció segítségükre van


A megváltozott napirend (nyitó és záró-kör), változatos szakmai módszertan (projekt, filmelemzés, szerepjátékok, stb) , a folyamatosan jelenlévő reflexív pedagógiai eszközök (portfolió, egyénizés, kétirányú visszajelzések) biztosítják a program sikerességét. A program bevezetése (pilot) 2014. október elsején indult, jelenleg két csoport iskolába integrálásának tapasztalatait értékeljük. Ezzel a tudással és beavatkozásokkal kezdjük meg  2014 február 24-én az új Befogadó Programot, mely napi 2+4 tanóra tartamban 6 héten keresztül fejleszti fiataljainkat a szakmatanuláshoz szükséges kompetenciák területén is.

A pályázati munka keretében történnek meg  a  diagnosztizáló mérések, melyet a Segít7ek csoport végez. A csoport két tanári vezetés mellett dolgozik, így folyamatos csoport munka mellett egyéni fejlesztések is lehetségesek ugyanazon foglalkozáson belül. A nyitó- és zárókör ráhangoló és visszajelző funkcióval működik, melyben a fiatalok közvetlenül is megtapasztalják a "Rólad van szó" elvet. Alkalmazott módszerek: tanítási időn belüli dupla tanóra keretek, illetve küldő helyszínes foglalkozások- kirándulás, múzeumlátogatás.


Szervezeti forma: Kompetenciafejlesztő foglalkozás sorozat
A hat hét tematikája:
1. hét "Ez én vagyok" önismeret Önbizalom és a hatékony önérvényesítés képessége
2. hét "Veled vagy nélkülem?" Szakmatanuláshoz szükséges priorizált kompetenciák : Együttműködés Normák, szabályok betartása
3. hét "Beszélj velem! A te mondatod és az én érzésem." Szakmatanuláshoz szükséges priorizált kompetenciák  : kommunikáció
4. hét "Veszekedés vagy konfliktus?" Szakmatanuláshoz szükséges priorizált kompetenciák konfliktus kezelés, társas készségek
5. hét "Te is más vagy, én sem vagyok más" Szakmatanuláshoz szükséges priorizált kompetenciák : Tolerancia, önérvényesítés
6. hét "Ez leszek, ha nagy leszek!" Szakmatanuláshoz szükséges priorizált kompetenciák : életpálya építési kompetenciák

A pályázathoz kapcsolódó videó, a következő linken elérhető: 

Kisfilm megtekintése

 

Támogatók:

 

Cimké(k): Budapest, Hírek
Beküldve: 2014.11.12 09:51
Vissza a lap tetejére